måndag 3 januari 2011

Ommålat slagbord

Lycka är att få vara i snickarboa!

Jag har målat och slipat omvartannat här i dagarna för att få min nya hallmöbel färdig. Nu är den äntligen klar.

Jag hittade bordet på loppis (såklart) för 250kr och det kändes som ett fynd. Bordet var helt träfärgat och jag glömde givetivs att ta en "före-bild" för jag blev så ivrig att börja måla. Typiskt mig.

Jag valde några franska ord att texta på bordet, "Ma Belle Maison", och det betyder "Mitt vackra hem". 

Kul: Min första "riktiga" möbel som jag har målat. Jag måste göra fler!

Tråkigt: Jag är inte riktigt hundra på färgen, den blev lite för matt, känns väldigt dammig. Ska kanske prova en färg med lite mer glans i nästa gång.

4 kommentarer:

Anki sa...

Supersnyggt! Är så avis. Du, jag har hört att du har en gammal kista som du ska piffa upp.. Hihi

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Åh, va fint! Vad duktig du är!!

Emilia sa...

Bordet ser riktigt fint ut! Så mycket julfint & pyssligt härinne!

Monkan sa...

Jättefint bord och så himlans fint textat.

Vad smart det där med emobossing över brödrosten :) Det måste ju testas. Så får jag lite användning för den...