torsdag 10 juli 2008

Loppisfynd - En barnstol



Jag hittade denna barnstol på en loppis för ca 1 vecka sedan men köpte den inte då. Det har jag ångrat nästan hela veckan så jag beslutade mig för att åka tillbaka idag för att kolla om den fanns kvar och det gjorde den. Hurra!
Den är verkligen äkta retro, det är det som gör den så charmig. Några pinnar behöver limmas, eventuellt skruvas åt men annars är den i mycket fint skick. Stolen kan även vikas och bli "stol-med-bord", se bild 2. (Med massor av vänner som har småbarn och vi själva som får tillökning inom kort kan man inte ha för många barnstolar hemma...)
Först tänkte jag måla den i vitt eller svart men jag kommer nog att behålla den i träfärgen ändå. Den är ju faktiskt fin som den är. 50 kr fick jag ge för den!

1 kommentar:

Monica Årjes - KREATIV RESURS sa...

Nostalgi - i en sådan stol satt jag som barn f.1962...

I övrigt letar jag utmanare. Något för dig?

Vill du utmana mig? - Monica - http://monicaarjes.blogspot.com


Regler
Svara på nedanstående frågor. Lägg ut svaren på din blogg. Skicka sedan vidare utmaningen till sex andra bloggare. Berätta till sist för den som utmanade dig.

Frågor
Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag.
Vad gjorde du för tio år sedan?
Ställen du bott på?
Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
Jag utmanar följande bloggare:

Mina svar finns på: http://monicaarjes.blogspot.com

Mvh Monica