tisdag 9 december 2008

Julgrupp

Här har jag använt en salladsskål som kruka som jag fyndat på loppis (givetvis) för några år sedan. Skålen kommer ursprungligen från Åhléns enligt lappen på undersidan.

Blommor: Mini-en, två hyacinter samt en myrgröna (+mossa)
Dekorationer: Fejk-snö, ängel, små dekorationskulor, en "julskylt" samt istappar gjorda av glas.

Istapparna köpte jag på Duka förra året och ska väl egentligen hänga i julgranen eller i fönstret. Men jag satte de uppochner i min julgrupp och då blir det isberg av något slag istället. Jag tyckte det blev bra. Julskylten är ytterligare ett loppisfynd. Ängeln är en julklapp från en vän som jag fick för många år sedan.

2 kommentarer:

Marie sa...

Hej Marie!

Tack för ditt mail, självklart får du länka! Vilket fint jularrangemang du har gjort och vad fiffigt att sätta istapparna upp och ner.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Vita maränger sa...

Hej!
Vad kul att du gillade min blogg.
Självklart får du länka mig.
Ha en trevlig fredag.
KRAM