måndag 8 december 2008

Tändsticksaskar

Ett litet julpyssel att ge bort istället för en blomma var tanken. Inspiration fick jag ifrån Allers julmagasin.

Så här gjorde jag: Tog en tändsticksask (modell större) och klippte till papper i lite olika färger och limmade på. Jag har även använt lite olika stämplar och embossingpulver. Lite säckväv fick också plats på asken som jag remsade av lite grann för syns skull.

Man skulle kunna använda precis vad som helst att dekorera askarna med. Det är bara att låta fantasin flöda... När jag var klar la jag en ask tillsammans med värmeljus i en cellofanpåse för att få det som ett litet ge-bort-paket.

Kul: Ja, det var det verkligen. Ska nog göra lite fler när tillfälle ges.

Tråkigt: Jag skulle vilja hitta stora tändsticksaskar som är något billigare. Där jag har varit har endast "Solstickan" funnits i sortimentet och jag har fått för mig att de är lite dyrare. De här kostade runt 12 kr styck.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej marie!
läste om priset på tändstickorna. visst är det dyrt. men billigast här i stan hittar du på willys (8,50/st). dyrast är å prix. det tar typ 14-15 såg jag sist jag va där... kronis tar 10,90 tror jag, om jag minns rätt.

Anna sa...

Pysslade också med detta härom dagen. Jättekul grej att göra tillsammans med barnen och som sagt en kul grej at ge bort.