söndag 14 februari 2010

Tavlor i tyg

Ett enkelt sätt att sätta färg på väggarna är att klä in små canvasdukar i tyg.
Så här gjorde jag:
Jag klippte ut två passande bitar tyg och häftade fast tyget på baksidan av duken. Har man ingen häftpistol kan man säkert använda små spikar och spika fast tyget.
Tyget jag valde har jag fyndat på loppis. Jag håller även på att sy kuddar till soffan i samma tyg så tavlorna kommer att matcha kuddarna i soffan. Jag tror det kommer att bli himla snyggt.


Kul: Enkelt. Sedan är det ju väldigt lätt att byta ut tyget när man känner att man vill byta färg eller mönster.

Tråkigt: Kanske skulle haft fler för att få en större effekt. Vad vet jag...

2 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilket underbart tyg du har hittat! Tycker det var så vårigt. Första gången jag besöker din blogg men den var himla trevlig så hit kommer jag gärna tillbaka!
Kram/ Anna

Fröken Pyssel sa...

Superfint tyg! Åhh, nu blev jag tyg-shoppar-törstig och loppis-fyndar-längtandes :-)