måndag 27 december 2010

Canvas med dikt

Klicka på bilden för att få den större
I år gav jag bort en del egengjorda julklappar och den här är en av dem. En dikt skriven av Jonas Gardell som jag skrivit på en canvasduk. Jag tror faktiskt jag ska ta och göra en likadan att hänga i mina barns sovrum. Jag fastnade verkligen för den här dikten.

Kul: Mottagaren blev tårögd, det är sällan man får sådan respons på en julklapp.

Tråkigt: Jag har nu slut på stora canvasdukar, måste kolla runt lite vart man hittar nya till ett bra pris. De jag hade i gömmorna har jag inte köpt här i stan.

8 kommentarer:

Li.W sa...

Så fin tavla! Förstår att mottagaren blev tårögd. Väldigt vacker dikt!!!!
Linda

Anette sa...

Har för mig jag såg canvasdukar på Lågprismagasinet (vid Marieberg/IKEA) när jag var där med syster förra veckan och de var inte så fasligt dyra om jag minns rätt...


Kram

En Massa Smycken sa...

Får man var busig och fråga om du skriver för "hand" eller om du gör på annat vis!?
Dom är otroligt fina!!

Marina sa...

Så fin tavla!

Anonym sa...

så fina dina tavlor blir, jag försökte mig på att göra en själv. jag testade med färg och pensel. Blev inte bra, ska prova med en svart penna. använder du en tjock penna?

Cissi

Ladylox sa...

Jag använder mig av sk "blyertstricket". Skriv ut det du vill skriva med det typsnitt som passar. Skugga med blyerts på BAKSIDAN av bokstäverna. Sedan vänder man på pappret och lägger det mot canvasen och trycker med blyertspenna på bokstäverna så det fastnar på canvasen.

Sedan är de bara att fylla i. Jag använder mig av en penna som man skriver på CD-skivor med. Funkar alldeles utmärkt. Behöver inte vara svårare än så ;)

Lycka till! //Marie

Mia sa...

Vilken superfin tavla! Jag gör på samma vis som du, skriver på canvas med CD-markers. Smidigt som attan ;-) sen kan man ju även lacka tavlan efteråt för att få en blank yta.
Vet inte om du bara vill köpa dukar i butik, men jag beställer mina på artistica.nu. Bra sida med hög kvalité på produkterna :-)

Miss Juni sa...

Jättefina canvastavlor!!

Hur gör du dem??

Hittade in här när jag googlade på...ja, jag har redan glömt vad det var, för jag fastnade här och har bläddat runt och fått massor med inspiration!!

Tack! =)