onsdag 11 mars 2009

Namntryck på tröja



Köpte en turkos tröja på Lindex till min son och tänkte att jag skulle prova att göra ett namntryck med hjälp av mina schabloner. Resultatet blev faktiskt bra, så det är nog inte första och sista gången jag gör detta. Dessvärre blev fotona av tröjan kanske inte de bästa men det får ni ha överseende med...

Så här gjorde jag:
1. Tvättade tröjan och lät den torka.
2. La en skärbräda inuti tröjan (ifall jag skulle dutta på med för mycket färg och det skulle gå igenom till baksidan av tröjan)
3. Lägg på schablonbokstäverna och dutta i med textilfärg och låt torka.
4. Stryk med strykjärn över trycket i ca 5 min utan ånga så att färgen sätter sig. Perfekt dagiströja!
Så här fin blev den på med matchande byxor i velour, också från Lindex. Rorri racerbil ville också vara med på bild...
Jag älskar den här färgen just nu!
Till lön ska jag nog ta och köpa mig en turkos tröja till mig själv.

3 kommentarer:

Helen sa...

Fint! Har inte provat det själv men det ser kul ut!

Monkan sa...

Vad kul att du hälsat på i min blogg och tack för dina snälla ord.

Oj vad pysslig du är, vilken härlig inspiration man får av din blogg. Och så snyggt/ genomtänkt/informerande med ”underrubrikerna”, som t.ex Så här gjorde jag, Kul och Tråkigt. Det blir tydligt o fint och kul att läsa, även rubriken Tråkigt, sorry... ;-) Gillar framför allt alla dina påhittiga schablonprojekt och fotavtryckstavlan ska jag genast tipsa en kompis om.

Aaaah, UFO:n, det är ju såna jag har! Som brukar belamra mitt köksbord, de vill liksom göra sig påminda om att de finns :-)

P.S. Inlägget om dopinbjudan borde kanske platsa under kategorin Pyssel också? Det går att korrigera kategorier i gamla inlägg om man vill. Ett tips bara, ifall du inte visste. D.S.

P.P.S. Gillar din blogg starkt och tänkte lägga till dig i min länklista, hoppas det är ok. (Hmm, har redan gjort nu, men tar självklart bort om du vill!). D.D.S

Madelene sa...

Kikar in! :0) Mycket snyggt du gör!