onsdag 4 mars 2009

Schablontryck på disktrasor

Tänkte prova en rolig idé som jag sett någonstans (minns inte var) och det funkade. Resultatet blev väl kanske inte det bästa, men man måste ju alltid få en "provomgång".

Så här gjorde jag: Jag använde mig av schablonbokstäver från Panduro Hobby och duttade sedan på med svart flytande textilfärg. Låt det torka och stryk sedan med skrykjärnet över trycket i ca 5 min utan ånga så att färgen fäster ordentligt.

Trasorna köpte jag billigt i mataffären så det här pysslet kostade inte många kronor. Kanske en kul och annorlunda gå-bort-present?
Nästa gång:
Om det blir en nästa gång så ska jag leta reda på lite mindra schablonbokstäver och trycka med vitt tror jag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra ide, gillar bokstavstryck!

Helen sa...

Hej!
vilken fin blogg du har, hittade dig genom pyblo, kommer garanterat att återkomma!