torsdag 27 augusti 2009

Krans av rönnbär



Några rönnbärsträd har huggits ner precis där vi bor, så jag passade på att ta hand om några klasar för att binda mig en krans. Det blev en fin dekoration på ytterdörren.
Så här gjorde jag: Med en krans av halm från Panduro hobby och lite sytråd så var det klart.

Kul: Eftersom rönnbär växer i klasar, täckte det kransen väldigt lätt så det var ganska snabbt avklarat.
Tråkigt:
Varför har vi bara rönnbär på sensommar och hösten? De är ju så fina...
Tips!
Kransen kan även läggas på tex matsalsbordet och placera sedan ett stort blockljus i mitten och vips har du fått en jättefin bordsdekoration.

4 kommentarer:

Helen sa...

Så fin, är sugen på att göra en jag med.

Monkan sa...

Åh rönnbär! Vad fint det blev. Undrar var jag kan hitta såna, inte här inne i stan i alla fall, här har jag aldrig sett några rönnar. Jag vill också ha rönnbär!

Vilket sött litet hjärta du gjorde och vad gulligt det var på hyllan. Hjärtat är ju perfekt för att piffa till lite extra.

Tessa sa...

Du gör verkligen fina saker, och är så kreativ! Inspiratinoscellen sätts igång i hjärnan. Besöker din blogg då och då. Tycker också om layouten på din sida.

Myownhome sa...

Gud vilka härliga kransar. Den med äpplen var supersuperfin. :)

Kul att jag hittade till din blogg som ser ut att ha massa kul pysselideér!

trevlig helg.
//Johanna