söndag 9 augusti 2009

Ordning och reda bland sytrådsrullarna...



Nere i vår källare, i tvättstugan har jag en egen liten hörna där jag brukar sitta pyssla och sy.
Det går inte i ord att beskriva oredan på det skrivbordet men jag har nu äntligen tagit tag i detta elende. Jag började med att fixa iordning en tavla att hänga upp alla sytrådsrullar på...
Så här gjorde jag:
Tog en vit skiva (tror det heter massonitskiva) och spikade i en massa spikar på rad. Klart=)

Kul: Oj, jag visste inte att jag hade så många sytrådsrullar. Nu har jag en riktigt bra översikt bland färgerna och behöver inte lägga ner så mycket tid på att hitta dem...

Tråkigt: Dessvärre var spikhuvudena för stora för vissa sytrådsrullar så jag fick såga av dem. Nu fick trådrullarna plats, men nu blev de vassa och trubbiga istället så jag fick fila dem litegrann. Det tog ett tag och jag fick metallflisor i fingrarna...
Hade jag vetat att jag hade så många sytrådsrullar hade jag givetvis gjort tavlan lite större.

1 kommentar:

florin design sa...

Härligt att få ordning på rullarna! Jga ska oxå göra mig en trådrulle-tavla med spikar =)