måndag 24 augusti 2009

Storebror och Lillebror

Jag är förmodligen ensam i världen om att gilla helt enfärgade tröjor. Inga fula stora plasttryck ska det vara, helst bara enfärgat. Det blir så mycket enklare att matcha till mönstrade byxor då. De här tröjorna kommer från Lindex, och visst är rött snyggt även på killar!
Istället för att trycka mina barns namn på tröjorna (igen), valde jag istället att skriva "Storebror" och "Lillebror".
Så här gjorde jag:
Jag använde schabloner och flytande vit textilfärg från Panduro hobby. Duttade i färgen med hjälp av en "duttsvamp" (heter det så?!) Nä, men ni förstår nog vad jag menar =) När färgen torkat vänder man ut och in på tröjan och stryker på baksidan av trycket i några minuter så att trycket sätter sig ordentligt och tål tvättmaskin.
Kul:
I love syskonmatchning, och det här blir coola tröjor till dagis.
Tråkigt:
Den vita färgen fäste väldigt dåligt. Jag fick dutta i färg tre (3!) gånger så det tog två dagar att få de färdiga eftersom färgen måste torka innan jag ger mig på en andra strykning.
Ha det bäst!

Inga kommentarer: