torsdag 24 september 2009

Chokladbollar i tyg

Här har jag ett pysselalster som jag missat att blogga om. Anledningen är enkel, jag hade gömt undan dom och därför helt glömt bort dom.

Chokladbollar i tyg. Jag använde mig av brun velour och sydde sedan på lite "strössel" men hjälp av vanligt vitt virkgarn. Resultatet blev ju bra men jag insåg snabbt efteråt att de är för små att ha i lekrummet än så länge. Jag har en 1-åring som stoppar ALLT i munnen och jag är rädd att de här små rackarna fastnar. Jag kommer absolut ta fram dom om några månader, det kanske kan bli en julklappp, vad vet jag...
För att inte blogginlägget ska sluta så tvärt tänka jag visa en kul grej som hände häromdagen. Jag höll på att fota mina barn som sprang omkring och busade och fick syn på vår termometer som visade -49 grader, inomhus!
Ha, ha, ha. Den måste fått fnatt. Kul att jag hade kameran i högsta hugg för några sekunder senare visade den rätt igen.

3 kommentarer:

Beata sa...

Blir ju sugen på chokladbollar! Fina.

Monkan sa...

Men oooh, så goa de ser ut, alltså både goda och mjukmysiga, Kan tänka mig att de är väldigt mysiga att hålla i, men stoppa dem i munnen skulle jag nog kunna hålla mig ifrån, när jag väl har en i handen :-) men så här på bild ser de väldigt frestande ut.

Jättefina, och det ser pillrigt ut med pärlsockret.

Helena sa...

Fina chokladbollar!

Tur att termometern inte visade rätt! :-D