tisdag 15 september 2009

Enkelt höstpiff med Japanska lyktor

Det här är min absoluta favorit bland sensommarblommorna, en sk "Japansk lykta" och jag har turen att ha dem växandes i min trädgård. Jag ville ha något höstfint på köksön så jag plockade av några "lyktor" och la dem i en cylinderformad skål tillsammans med ett stort doftljus i mitten. Det var allt som behövdes för att få lite höstpiff i köket.



Kul: Det blev en härlig färgklick i det annars ganska så vita köket.
Efter någon dag börjar lyktorna att torka men de behåller ändå både färg och form, så bordsdekorationen kommer förhoppningsvis att se lika fin ut om några veckor.

Tråkigt:
Synd att jag inte har så bra kamera så jag kan fota det fina kvällsskenet som blir av denna bordsdekoration.

3 kommentarer:

Beata sa...

Fina färger, jag kan tänka mig att det blir vackert kvällssken!

Monkan sa...

Ja, de är ju så fina! Jag fick en massa av mamma förra hösten, de har legat i förrådet sen i våras, undrar hur de mår... måste ta upp dem och kolla status. Och så klart be mamma om en ny leverans, från årets skörd :-)

Jättefint arrangerat, med matchande ljus. Men du håller väl koll på ljuset...? Det känns ju liksom som att lyktorna lätt skulle kunna ta eld!

The pyssler sa...

Tjusigt!