måndag 28 september 2009

Renovering av ett hjärta i mossa

Förra året gjorde jag ett hjärta av mossa med hjälp av ett hönsnät som stomme. I år behövde hjärtat få en liten renovering så jag tog med barnen på en liten skogspromenad...

Så här gjorde jag: Jag lade på ett nytt lager mossa och virade runt en grön ståltråd så mossan skulle ligga på plats.
För en tid sedan köpte jag ett gammalt pärlhalsband på loppis och tänkte att de kommer nog till användning någon gång. Och nu var det alltså dags att rota fram det. Jag klippte sönder halsbandet och trädde på pärlorna var för sig på en bit ståltråd. Se bild.

Sedan var det bara att stoppa ner pärlorna här och var.
Kul:
Pärlorna gjorde susen. (Jag tyckte också att pärlorna och ståltråden tillsammans såg ut som någon helt annat... *fniss fniss*)

Tråkigt: Men ååhh vilken ful mossa jag hittade. Jag hade inte all tid i värlen att plocka mossan så därför fick jag ta det som fanns mest tillgängligt helt enkelt. Sedan blev ju formen på hjärtat inte helt hundra men vad tusan, den ska ju bara ligga ute i trädgården ändå.

2 kommentarer:

Beata sa...

Vilket fint hjärta!

Fröken Pyssel sa...

Oj vad pilligt, undrar om jag skulle ha tålamodet :-o Jättefint blev det!!!