onsdag 9 september 2009

Hjärtformad krans av nypon

Herregud, inte en krans till tänker ni väl nu?

Min rönnbärskrans jag hade på dörren tidigare har tappat en massa bär och de har dessutom börjat vissna något så det var dags för en liten förnyelse. Nu blev det nypon istället.

Så här gjorde jag: Trädde nypon på en ståltråd och vred några varv med ståltråden som avslutning. Formade till ett hjärta. Istället för att knyta upphängningstråden i mitten av hjärtat knöt jag dem i vardera "bågar" så att formen på hjärtat hålls när den hänger.
Kul:
Nu pryder nyponhjärtat vår dörr istället för en vissen rönnbärskrans. Det gick dessutom riktigt snabbt att göra så jag ska nog göra ett till för att ge till min mor.
Tråkigt:
Nyponbuskar sticks =(
Tips!
Nyponhjärtat kan man ju lika gärna hänga på ett lämpligt ställe inomhus eller varför inte hängandes i fönstret.

2 kommentarer:

Monkan sa...

Ha ha, jaa, precis så, krans igen va ;-) Nä, jag förstår dig precis. Jag har också plockat rönnbär, men de rackarna torkar ju! Tur jag inte gjorde mig besväret att göra ett hjärta som jag tänkt.

Nu använder jag dina rubriker :-)

Kul: Jättefint med nypon och lite extra charmigt eftersom de ju har lite olika storlek
Trist: Jag som äntligen fått tag på rönnbär, så torkar de, och nypon har jag ju inga
Tips: Efterlyses, var kan jag hitta nypon då?!

Men du, jisses vad mycket rönnbär du hade, gissa om ni får en kall vinter ;-)

Beata sa...

Jättefina kransar du gör!