lördag 28 november 2009

Årets adventsljusstake

Vanligtvis brukar jag ha vanliga kronljus i adventsljusstaken men eftersom jag har ljusen tända så mycket så måste jag ju hålla på byta och ändra ljusen hela tiden. Därför har jag i år satsat på blockljus.
Man tager vad man haver heter det ju, och det gjorde jag. För att markera att det är en adventsljusstake så böjde jag till siffrorna 1-4 i ståltråd och fäste på ljusen.
Kan det bli enklare än så här?

Kul: ...att testa något nytt.

Tråkigt: Jag är inte helt nöjd. Ska nog ta och knyta något band runt om nertill men så är det ju det här med brandrisken. Vi får se vad det blir...

3 kommentarer:

Helen sa...

Snyggt, jag satsar också på blockljus i år, av samma anledning som du.

Monkan sa...

Jag funderade också på att ha bricka med tjocka ljus på, och siffror så klart :-) men har varken hittat ljus som jag gillar eller nån bricka att ha dem på... så det får bli vanliga smala ljus.

Nej tygband får du verkligen inte ha! Men du kan ju vira lite ståltråd runt? Och glaspärlor på borde väl vara säkert också? Men du får verkligen hålla ljusen under uppsikt, när de står så tätt så kan det bli otroligt varmt sen när alla är tända.

Beata sa...

Fin tycker jag!