fredag 20 november 2009

Hyacinterna har anlänt!

Nu har hyacinterna kommit till butikerna och jag var ju bara tvungen att köpa några stycken och placera dem hemma på köksön. Eftersom det ännu inte har blivit advent så får arrangemanget inte bli för "juligt" så därför höll jag den till vitt och inget annat.

När jag kom hem från jobbet satte jag på mig pannlampan och gav mig ut i skogen för att leta mossa. I skogen såg mossan helt ok ut men när jag kom hem var det ju en riktigt lurvig mossa jag fått med mig hem. Den får duga ändå.

Så här gjorde jag: Rotade fram ett passande fat. I med jord och hyacinter och täckte med mossa. Sedan trädde jag grön ståltråd genom pärlor från ett pärlhalsband och stoppade ner i mossan lite här och var.

Kostnad: 45kr för hyacinterna, det andra hade jag ju hemma och i skogen =)

Kul: Det är så mysigt med blomgrupper.

Tråkigt: Det skulle vara den fula mossan då...

2 kommentarer:

Monkan sa...

Piffigt och fint och snart har du den underbara doften att andas in. Ståltråd är min nya passion :-) så det kommer nog att bli nåt sånt på mina blommor också.

Mossa på är jättefint, undrar hur det såg ut med dig ute med pannlampa :-) Själv använde jag faktiskt pannlampa igår, för att rensa/sortera lite i garderogen.

Igår var vi ute hos mamma o pappa och tog en tur i skogen för att plocka "tomtemossa". Vi hittade inte så mycket så jag sa till mamma och syrran att de kunde ta den, jag behöver ingen mossa. Knäppis! Jag tänkte ju bara på ljusstake och där vill jag inte ha nån mossa, men på blommorna skulle det ju vara jättefint. Senast nästa helg "måste" jag ju ha mossa så nu får jag väl agera den stadsbo jag är och gå och köpa istället...

InaIda sa...

Länkat dig oxå nu. Vad fina pyssliga saker du gör, verkligen jättefina. S har oxå väldigt bestämda åsikter om kläder nu både kul och lite jobbigt ibland. Du får sy till D som inte kan protestera än.