onsdag 18 november 2009

Chokladbiskvier i tyg

Jag jobbar fortfarande på min (eller rättare sagt min sons) samling med kakor och bakelser. Den här gången blev det chokladbiskvier.

Så här gjorde jag: Inte svåra alls att göra faktiskt. Två lika stora cirklar, men den ena är ljusbrun och den andra är mörkbrun. Stryk på lite viselin på underdelen så att det blir lite stadga. Sy ihop räta mot räta men spara en liten bit för att kunna vränga tillbaka kakan. Fyll kakan med vadd till önskad storlek och tråckla ihop kanten.
Kul:
Nu börjar vi få ihop en fin samling med olika kakor.

Tråkigt: Sonen fattade inte vad en chokladbiskvi var så vi får nog ta och köpa hem riktiga sådana så kanske de blir lite roligare att leka med.
Nu börjar advent sakta men säkert smyga sig på och jag älskar att pyssla med allt som hör julen till. Just nu har jag alldeles för många UFO:n som ligger som jag måste ta tag i, bla har jag påbörjat en adventskalender till barnen, lussebullar i tyg, virka en julgransmatta av gamla lakan och så har jag faktiskt börjat med en Tilda ängel. Hur skulle det vara om jag avslutade en sak innan jag påbörjade en annan? Fler som har det problemet?

1 kommentar:

Amanda sa...

Åh vad jag blir inspirerad av allt pyssel du gör ;) kul kul. nu vill jag bara pyssla massor :D