tisdag 14 december 2010

Årets julkort


I år blev det inget julkort med fotografi på barnen där jag tvingat på dem tomteluva och sprungit jagande efter dem med kameran i högsta hugg. Det blev heller inget julkort som går i juligt rött. Inget dubbelsidigt kort heller. Nä, i år blev det något helt annat. Grått och vitt och enkelt.

Så här gjorde jag: Jag köpte papper i bokhandeln och använde pysselsaker enligt bilden. Stämpel, embossingpulver, snöflingepunch, snöspray, och spetsband i filt blev det.

Kul: Att bryta av med något annat kändes helt rätt. Också härligt att ha en pysselkväll med bara klippa-och-klistra, inte så ofta det händer. Lite mys med glögg och julmusik blev det också.

Tråkigt: Att jag redan nu vet att farmor och mormor kommer gnälla varför de inte fick något kort på barnen, men se där tänkte jag till. I kuvertet lägger jag nämligen med några "vanliga" framkallade bilder på deras barnbarn under året som gått.

Alla nöjda och glada!

2 kommentarer:

Li.W sa...

Jätte fint! Som vanligt :)

Monkan sa...

Jättefina kort, stillrent och piffigt på samma gång.