söndag 5 december 2010

Dörrkrans av granris och sportbladet

Jag saknade en dörrkrans som går i julens tecken så det fick bli dagens pysselprojekt.

Så här gjorde jag: Jag hittade inte mina halmstommar som jag brukar använda som stomme så jag rullade ihop Sportbladet (ja du läste rätt) och lindade brunttejp runt om. Det funkade faktiskt bra.
Sedan la jag granris runt om och lindade grön ståltråd runt kransen. Sedan lite piff med vitt bomulsband och dekorationskulor. Mer behövdes inte för att få en fin julkrans på ytterdörren.

Kul: Tog nog inte mer än 30 minuter totalt.

Tråkigt: Förmodligen kommer den att börja barra om någon vecka. Någon som har något tips på hur man undviker det? Eller gör den inte det när den hänger utomhus när det är kallt ute?

1 kommentar:

Li.W sa...

Fin krans! Ska nog oxå försöka mig på att binda en :)