fredag 17 december 2010

Fler julklappsetiketter



Inser nu att det finns ju miljoner med sätt att göra julklappsetiketter på och här kommer ytterligare ett tips.


Så här gjorde jag: Jag använde mig av en stämpel och embossingpulver i vitt. Stämpla stämplen på ett papper och häll över pulvret. Jag använder genomskinlig stämpelfärg så att pulvret ska kunna fästa på något. Skaka sedan av överflödigt pulver och håll pappret över brödrosten. Texten uppåt. Egentligen ska man använda en värmepistol för embossing men varför lägga pengar på det när det funkar lika bra med brödrosten? Efter några sekunder har stämpeltexten fått en upphöjd effekt.

Använd sedan en vanlig hålslagare för att göra ett hål i hörnet på etiketten så att man kan föra igenom ett julklappssnöre.

Kul: De blev ju jättefina!

Tråkigt: Jag skulle ha klippt ut etiketterna efterråt, det blev lite varmt om fingrarna när jag höll i lapparna över brödrosten. Ska komma ihåg det till nästa gång.

1 kommentar:

JENNIIZ sa...

Har en fråga, var har du köpt stämpeln "God Jul"??