torsdag 23 december 2010

Bordsdukningen fixad inför julmiddagen

I år är jag faktiskt ute i god tid och har redan idag påbörjat bordsdukningen inför morgondagens julmiddag hemma hos oss. Det blir hyacintbollar och en granklädd krona som får pryda bordet.

Så här gjorde jag hyacintbollarna: Ta ur hyacinten från plastkrukan och täck med mossa och vira sedan ståltråd runt om så det bildas en boll. Jag använde en grön ståltråd för att dölja den så mycket som möjligt i mossan. Sedan tog jag en metalltråd och trädde på några pärlor och virade runt om.


Så här gjorde jag den granklädda kronan: Egentligen inte så mycket att skriva om. Jag fäste grankvistarna med hjälp av grön ståltråd och snurrade den runt om. Jag använde sedan den överblivna mossan från hyacintbollarna till att klä bottenplattan på kronan. Lite piff med ljuslyktor och hel kanel i buntar.

God Jul önskar jag er alla!

3 kommentarer:

lilla hjärtat sa...

Kikar in och tittar på allt fint du gör. Har av någon anledning inte hunnit kommentera så mycket som jag önskat på ett tag ; ) Vill även passa på att önska er en riktigt God Jul & Ett Gott Nytt År!!

Li.W sa...

Åhh så fint! Blir så inspirerad av att kika in här! tack för att du delar med dig av tillvägagångssätten!!
God fortsättning!
Linda
ny bloggadress http://liw123.blogspot.com
(Dock under uppbyggnad)

dangel smith sa...

wow.you are very very creative. thanks for sharing!

Seattle Real Estate | Real Estate | Seattle Home for sale