torsdag 9 december 2010

Enkla julklappsetiketter


  
Ett pysseltips till er som vill göra lite mer personliga julklappsinslagningar. Här har jag gjort julklappsetiketter som ska föreställa pepparkakor.

Så här gjorde jag: Ta ett brunt papper och använd pepparkaksformar som mall. Klipp ut och markera gärna kanterna med en vit penna (så att det ser ut som glasyr).


Kul: Enkelt, billigt och personligt.

Tråkigt: Det här är inte alls tråkigt!

Visst går det snabbare att bara trycka dit en julklappsetikett på paketetet som man köpt i affären men hur snygga är dom egentligen? Nä, lägg ner lite tid på julklapparna tycker jag.

3 kommentarer:

Li.W sa...

Kul idé! Tycker också om att göra paketen lite mer personliga än att bara trycka dit en klisterlapp med en (ful) tomte. Tack för ett bra tips!
Ha en bra kväll!
Linda

Monkan sa...

Vilka fina, de ser superproffsiga ut.

Jag har också gjort etiketter, av det mer traditionella fantasilösa slaget :) de kommer nog i nästa inlägg om jag inte har nåt annat på gång.

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Ah, va fint det blev! Det här måste jag försöka komma ihåg tills jag ska slå in mina klappar!